OCTUBRE 26, 2020
Accenture adquiere Enimbos y refuerza sus capacidades en la nube
- La adquisición amplía las capacidades multi-cloud de Accenture para ayudar a los clientes a acelerar su transformación digital.
Madrid, 26 de octubre de 2020 – Accenture ha anunciado hoy la adquisición de Enimbos, compañía española de servicios de cloud nativa, con una profunda especialización en servicios de migración a la nube. Esta adquisición amplía las capacidades de Amazon Web Services (AWS) de Accenture y refuerza la estrategia multi-cloud de la compañía en España y Portugal.
Con sede y oficinas en Madrid, además de en Cáceres, Mérida, Barcelona y Aveiro y Lisboa en Portugal, Enimbos es Premier Consulting Partner de Amazon Web Services y cuenta con más de 130 certificaciones AWS. Además, la compañía mantiene una estrecha relación con el resto de los proveedores de la nube, con los que suma, en total, más de 260 certificaciones. Enimbos ofrece, a numerosas compañías de distintos sectores, una variedad de servicios en la nube que incluyen transformación de data centers, gestión de servicios multi-cloud y gobernanza y optimización de la nube, entre otros.
La adquisición se produce sólo unas semanas después de haberse anunciado la creación del grupo global Accenture Cloud First y la inversión de 3.000 millones de dólares que la compañía va a destinar a ayudar a empresas, de todos los sectores, a que se conviertan rápidamente en negocios “cloud first” y aceleren así su transformación digital para obtener un mayor valor a velocidad y escala.
De esta manera, los profesionales de Enimbos se integrarán en el grupo Accenture Cloud First. Este grupo aglutina a más de 70.000 profesionales especializados en cloud en todo el mundo, enfocados en ayudar a los clientes a transformar sus múltiples procesos y distintas funciones dentro de su organización, a través de una estrategia integrada en la nube y una profunda transformación. La unión de las capacidades de Enimbos, en su condición de actor nativo en la nube, con la sólida experiencia de Accenture en cloud, sus capacidades globales y su profundo conocimiento industrial, permitirá ofrecer a las compañías en España y Portugal acceso a un nivel completamente diferente de capacidades, precisión, enfoque e inversiones para lograr una transformación digital completa, que tenga a la nube en el centro.
Domingo Mirón de Accenture y Javier de la Cuerda de Enimbos. (Foto Nacho Urbón)
“La incorporación de Enimbos es un importante paso adelante en nuestra estrategia de liderar los servicios de cloud en España y Portugal y acelerar el crecimiento de capacidades especializadas de Accenture con cada uno de los actores nativos del mundo cloud, Amazon, Google y Microsoft”, ha comentado Domingo Mirón, presidente de Accenture en España, Portugal e Israel. “La mayoría de las empresas no han completado su transformación digital y necesitan urgentemente acelerar su viaje a la nube. La nube ya era el habilitador clave para completar su transformación, pero la COVID-19 ha impulsado aún más este mandato. Esta aceleración hará que las empresas pasen a tener el 80% en la nube en los próximos tres años y Accenture puede ayudarlas a capturar los resultados de negocio más sólidos posible en este viaje de transformación”.
Javier de la Cuerda, fundador y CEO de Enimbos, ha dicho: “Desde el principio, siempre hemos aspirado a ser un actor clave en el mundo cloud para las para grandes organizaciones en España y Portugal. Ser parte de Accenture definitivamente impulsa nuestro valor y capacidad de asesoría para los clientes. Hoy en día, la nube permite a las empresas transformar completamente su funcionamiento para innovar más rápido y crear un valor diferencial. Para Accenture y nuestro equipo de Enimbos, es nuestro momento para tomar una posición de liderazgo y ayudar a las compañías en esa transformación al unir el conocimiento industrial y la experiencia en grandes proyectos, con todo el poder de la nube”.
“Esta adquisición ayudará a los clientes a transformar sus diferentes procesos y funciones dentro de su organización, a través de una estrategia integrada en la nube y una profunda transformación. Los clientes pueden encontrar en el equipo de Accenture Cloud First a su principal partner con capacidad para abordar proyectos de transformación complejos y con una profunda experiencia industrial”, ha añadido Mercedes Oblanca, responsable de Accenture Technology en España, Portugal e Israel.
Accenture es una compañía global de servicios profesionales, líder en capacidades digitales, de cloud y de seguridad. Combinando una experiencia inigualable y habilidades especializadas en más de 40 sectores económicos, prestamos servicios de Estrategia y Consultoría, Marketing, Tecnología y Operaciones, impulsados por la red de centros de tecnología avanzada y operaciones inteligentes más grande del mundo. Nuestros 506.000 profesionales cumplen la promesa de la tecnología y el ingenio humano todos los días, y prestan servicio a clientes en más de 120 países. Aprovechamos el poder del cambio para crear valor y éxito compartido para nuestros clientes, profesionales, accionistas, partners y la sociedad. www.accenture.es
###
Forward-Looking Statements
Except for the historical information and discussions contained herein, statements in this news release may constitute forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as “may,” “will,” “should,” “likely,” “anticipates,” “expects,” “intends,” “plans,” “projects,” “believes,” “estimates,” “positioned,” “outlook” and similar expressions are used to identify these forward-looking statements. These statements involve a number of risks, uncertainties and other factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied. Many of the following risks, uncertainties and other factors identified below are, and will be, amplified by the COVID-19 pandemic. These risks include, without limitation, risks that: the transaction might not achieve the anticipated benefits for Accenture; Accenture’s results of operations have been significantly adversely affected and could in the future be materially adversely impacted by the COVID-19 pandemic; Accenture’s results of operations have been, and may in the future be, adversely affected by volatile, negative or uncertain economic and political conditions and the effects of these conditions on the company’s clients’ businesses and levels of business activity; Accenture’s business depends on generating and maintaining ongoing, profitable client demand for the company’s services and solutions including through the adaptation and expansion of its services and solutions in response to ongoing changes in technology and offerings, and a significant reduction in such demand or an inability to respond to the evolving technological environment could materially affect the company’s results of operations; if Accenture is unable to keep its supply of skills and resources in balance with client demand around the world and attract and retain professionals with strong leadership skills, the company’s business, the utilization rate of the company’s professionals and the company’s results of operations may be materially adversely affected; Accenture could face legal, reputational and financial risks if the company fails to protect client and/or company data from security incidents or cyberattacks; the markets in which Accenture operates are highly competitive, and Accenture might not be able to compete effectively; Accenture’s profitability could materially suffer if the company is unable to obtain favorable pricing for its services and solutions, if the company is unable to remain competitive, if its cost-management strategies are unsuccessful or if it experiences delivery inefficiencies or fail to satisfy certain agreed-upon targets or specific service levels; changes in Accenture’s level of taxes, as well as audits, investigations and tax proceedings, or changes in tax laws or in their interpretation or enforcement, could have a material adverse effect on the company’s effective tax rate, results of operations, cash flows and financial condition; Accenture’s ability to attract and retain business and employees may depend on its reputation in the marketplace; as a result of Accenture’s geographically diverse operations and its growth strategy to continue to expand in its key markets around the world, the company is more susceptible to certain risks; Accenture’s business could be materially adversely affected if the company incurs legal liability; Accenture’s work with government clients exposes the company to additional risks inherent in the government contracting environment; Accenture’s results of operations could be materially adversely affected by fluctuations in foreign currency exchange rates; if Accenture is unable to manage the organizational challenges associated with its size, the company might be unable to achieve its business objectives; if Accenture does not successfully manage and develop its relationships with key alliance partners or fails to anticipate and establish new alliances in new technologies, the company’s results of operations could be adversely affected; Accenture might not be successful at acquiring, investing in or integrating businesses, entering into joint ventures or divesting businesses; if Accenture is unable to protect or enforce its intellectual property rights or if Accenture’s services or solutions infringe upon the intellectual property rights of others or the company loses its ability to utilize the intellectual property of others, its business could be adversely affected; Accenture’s results of operations and share price could be adversely affected if it is unable to maintain effective internal controls; changes to accounting standards or in the estimates and assumptions Accenture makes in connection with the preparation of its consolidated financial statements could adversely affect its financial results; Accenture might be unable to access additional capital on favorable terms or at all and if the company raises equity capital, it may dilute its shareholders’ ownership interest in the company; Accenture may be subject to criticism and negative publicity related to its incorporation in Ireland; as well as the risks, uncertainties and other factors discussed under the “Risk Factors” heading in Accenture plc’s most recent Annual Report on Form 10-K, Quarterly Report on Form 10-Q and other documents filed with or furnished to the Securities and Exchange Commission. Statements in this news release speak only as of the date they were made, and Accenture undertakes no duty to update any forward-looking statements made in this news release or to conform such statements to actual results or changes in Accenture’s expectations.
Contactos:
José Luis Sánchez
jose.l.sanchez@accenture.com
609 04 71 38
Berta Díaz
berta.diaz.olivas@accenture.com
691 33 88 89
Mylissa Tsai
mylissa.tsai@accenture.com
+1 917 452 9729